Friday, November 9, 2012

SINFUL COOKIES



A woman remembers perhaps her first sin.  The year?  1938 or so.

"I was around 4 years old and I saw my mother making the batter to bake cookies.  From the moment I saw her making the batter, I wanted to eat those cookies so badly.  But then my mother put them in a ceramic bowl and hid them at the top of the cupboard.  She said no one is to eat them; they were for that night's dessert.

Our maid told all of us brothers and sisters to take our nap after lunch.  When everyone was sleeping, I climbed up and got one cookie.  Just as soon as I put the cookie to my mouth, I felt so terrible.  I knew I was doing wrong, and the cookie tasted awful to me because of my guilty conscience.  But I already put it to my mouth, so I ate it, but without any delight.

That night, my mother took down the cookies and while everyone was eating them, she said, 'One of the cookies is missing.'  I couldn't believe she knew how many cookies there were!  She looked at my oldest sister and accused her.  My older sister started to cry and told my mom she didn't take the cookie.  So my mom accused the maid, and from then on, my mother never trusted the maid.

I was only four years old, and I already committed five sins.  First, I disobeyed God, who told me to obey my parents.  Second, I disobeyed my mother.  Third, I took a cookie I wasn't supposed to take.  Fourth, I lied and pretended to be innocent.  Fifth, I let an innocent woman suffer a false accusation."

"Kuåttro åños ha' yo' guihe na tiempo, annai hu li'e si nanå-ho na ha båbåtti i arina para u fama'tinas cookies.  Gigon hu li'e ennao, ha na' sen malago' yo' chumocho cookies.  Lao despues, si nanå-ho ha sahguan i cookies gi halom i ceramic na tason ya ha nå'na' gi hilo' i tapblita.  Ha sangåne ham todos na ti siña in kanno'; na para ta kånno' gi despues de sena ayo na puenge.

Pues i muchåchan-måme ha tågo' ham todos, hame yan i mañe'lu-ho siha, para in fan maigo' annai esta monhåyan ham mañocho gi talo'ane.  Annai esta hu tungo' na manmamaigo' todos i pumalo, kahulo' yo' gi tapblita ya hu chule' uno na cookie.  Lao gigon hu po'lo i cookie gi halom pachot-ho, båba i siniente-ko.  Hu tungo' na isao i bidå-ho, ya ha na' ti månnge' para guåho i cookie sa' pot i piniti-ho na umisao yo'.  Lao pot i esta hu po'lo gi halom pachot-ho, hu kånno' ha', masea ti hu gogosa.

Ayo na pupuenge, ha chule' påpa' si nanå-ho i cookies ya mientras mañochocho todos, ilek-ña si nanå-ho, 'Håye chumule' uno na cookie?'  Ti hu hongge na ha repåra si nanå-ho kuånto na cookies guaha!  Ha atan i mas åmko' na che'lu-ho palao'an ya a sokne gue' na guiya chumule'.  Duro kumåte i che'lu-ho ya ha sangåne si nanå-ho na åhe' ti guiya chumule'.  Pues si nanå-ho ha sokne i muchåcha na guiya chumule', ya desde ennao para mo'na, esta si nanå-ho ti siña ha angoko i muchåcha.

Kuåttro åños ha' yo', lao esta singko na isao hu komete.  Finena'na, hu isague si Yu'us sa' ha tågo yo' si Yu'us na para bai osge si tatå-ho yan si nanå-ho.  Segundo, hu isague si nanå-ho sa' ti hu osge gue'.  Tetset, hu chule' i ti debe di hu chule'.  Kuåtto, mandagi yo' ya hu fa' si inosenta yo'.  Kinto, mamatkilo ha' yo' annai ma sokne i muchåcha ni tåya' håfa båba bidå-ña."

No comments:

Post a Comment